Sytuacja na rynku hazardowym stale ulega zmianom. Mamy do czynienia z coraz to ciekawszymi i zaawansowanymi rozwiązaniami dla graczy, promocjami. Wciąż jednak kasyna rywalizując między sobą, proponują nam bonusy bez depozytu. Takie promocje to albo darmowe spiny albo darmowe pieniądze. Z pewnością przyciągają one wiele osób do kasyn. Naszym celem jest dziś przyjrzenie się temu, jaką skuteczność ma darmowa kasa jako narzędzie marketingowe w kasynach online.
O co chodzi z darmową kasą?
Z roku na rok przybywa kasyn online, więc rywalizacja między nimi staje się jeszcze bardziej zażarta. Choć możemy korzystać z oferty niejednego kasyna, to zazwyczaj ograniczamy się do 1, 2 czy 3 miejsc. Dlatego też tak bardzo ważne ze strony kasyn internetowych jest zainteresowanie nas swoją ofertą. Robią to między innymi poprzez bonusy bez depozytu. To specjalne promocje na start, gdzie gracz może dostać prezent i to faktycznie za darmo:
- Free spiny – wybraną ilość żetonów do gry do wykorzystania na konkretnym slocie online.
- Kasę – małą kwotę rzędu 10-25 EUR do wykorzystania na różnych grach w kasynie.
Gracz zatem może założyć konto, potem je aktywować i już za to dostaje w nagrodę prezent. Niby mówi się, że nie ma nic za darmo, a kasyna pokazują, że jak najbardziej można odebrać bonus bez wpłaty. To świetna okazja na dobrą zabawę, ewentualne wygrane, a przy tym grę bez ryzyka. Ponieważ dostajemy coś bezpłatnie, bez wpłacania własnych pieniędzy, niczym w zasadzie nie ryzykujemy.
Wspomniane przez nas bonusy bez depozytu są jedną z najchętniej wykorzystywanych promocji przez kasyna online. Z taką darmową kasą związane są bowiem dodatkowe warunki do spełnienia. Chodzi bowiem o to, że taka atrakcyjna dla nas darmowa kasa za rejestrację bez depozytu, nie jest przyznawana w formie gotówki. To pieniądze bonusowe, które najpierw trzeba obstawić w kasynie, a wygrane z nich potem obrócić wymaganą ilość razy. W ten oto sposób kasyno zabezpiecza się przed typową sytuacją, gdzie gracz odbiera darmowe pieniądze i znika z nimi potem z kasyna.
Narzędzie marketingowe
Kasyna internetowe stawiają dziś na różnego rodzaju narzędzia, metody marketingowe. Jak już wspomnieliśmy, przy coraz większej ich ilości na rynku, muszą ze sobą o wiele mocniej konkurować. Wśród najczęstszych narzędzi wymienić można reklamy w Google, na stronach internetowych, newslettery, reklamy w aplikacjach mobilnych, jak i również współpracę z wieloma serwisami internetowymi, które zajmują się kasynami internetowymi. Zazwyczaj głównym tematem takich reklam, współprac są właśnie bonusy. Kasyno nie reklamuje się tym, ile ma u siebie gier, jakie metody płatności czy licencje, lecz właśnie bonusy.
Z reguły darmowa kasa czy bonusy to reklamy typu: Wielki Bonus w kasynie XX. Odbierz 6000 PLN i 500 FS, 100 PLN za darmo w kasynie XXX. Wykorzystuje się przy tym kilka tricków, które zdecydowanie działają na graczy:
- Za darmo – to najważniejsze dwa słowa, które powodują, że oferta marketingowa działa. Ludzie uwielbiają wyprzedaże, promocje, a jeśli jest coś za darmo, to tym bardziej ich to przyciąga. Wystarczy przecież zobaczyć zdjęcia ze sklepów, które w dniu otwarcia rozdają coś za darmo – tłumy chętnych. To samo mamy online. Gracz jest od razu zainteresowany tym, co to może bezpłatnie dostać w kasynie.
- Pieniądze czy spiny – kasyna doskonale zdają sobie sprawę, że na graczach spore wrażenie robią liczby. Dlatego dziś coraz częściej reklamy bonusów bez depozytu połączone są z informacjami o ofercie z wpłatą. Już wielokrotnie spotkaliśmy się z sytuacją, gdzie na banerze reklamowym pojawia się 100 PLN na start + 5000 PLN + 270 FS. Gracz widząc takie liczby, o wiele chętniej kliknie w link z bonusem i założy konto.
Te dwa czynniki są jak magnes na graczy. Wiele osób, które już miało do czynienia z kasynami online, wie, że może bez obaw założyć konto i odebrać bonus, więc nic nie traci. Inni zaś, którzy dotąd nie mieli styczności z hazardem, mogą być właśnie oczarowani, zahipnotyzowani pieniędzmi, które mogą dostać za darmo.
Rozszerzona sieć marketingowa
Darmowa kasa czy spiny jako narzędzie marketingowe wykorzystywane są w różny sposób. Wspomnieliśmy wcześniej o tym, jakimi kanałami prezentowane są tego typu oferty. Warto zdać sobie jednak sprawę, że w szczególności spore efekty przynosi współpraca z wieloma serwisami hazardowymi. Są to strony, które zajmują się recenzowaniem kasyn, prezentowaniem bonusów oraz promocji. W wielu przypadkach taka współpraca działa na zasadzie linków afiliacyjnych, gdzie serwisy dostają wynagrodzenie od kasyn za ilość kliknięć. To też pokazuje, czy obrana strategia jest skuteczna. Na wielu popularnych serwisach takie kliknięcia liczone są nawet w dziesiątkach tysięcy na jedną promocję. To zatem pokazuje, jak bardzo darmowe pieniądze przyciągają uwagę graczy.
Darmowa kasa obok spinów to obecnie jedna z najchętniej wykorzystywanych przez kasyn promocji dla nowych graczy. Obecna jest ona w branży już od wielu lat, co tylko pokazuje, że taki pomysł okazał się niezwykle skuteczny i nadal przynosi korzyści kasynom. Najważniejsze jest to, że nawet jak 1 na 10 osób, które odebrały pieniądze, będzie nadal odwiedzać kasyno, to w ogólnej skali będzie należeć do grupy wielu tysięcy osób. W tak prosty sposób można zatem zyskać klientów, a przy tym często nie tracąc sporych środków na marketing.