Zastanawialiście się pewnie, na jakiej podstawie padła urzędowa propozycja stawek za wywóz śmieci. Przypomnę tylko, że było to 10 złotych za śmieci segregowane, oraz 15 za niesegregowane. Dotarłem do dokumentu z kalkulacja cenową, która pozwoliła na zaproponowanie powyżej wskazanych cen. Warto zwrócić Waszą uwagę na kilka rzeczy:
1. Średni koszt odbioru i zagospodarowania odpadów. Pada tutaj informacja, że jest to kwota wyliczona na podstawie cen kilku firm funkcjonujących w województwie lubelskim. Nie mamy tu oczywiście wskazanych nazw firm, więc trudno jest mi mieć pewność, że jest to prawdziwa informacja. Ten punkt jest bardzo ważny, ponieważ ta składowa w znaczący sposób wpływa na finalna stawkę dla jednego mieszkańca.
2. Urzędnicy założyli także, że cześć mieszkańców nie będzie płaciła za śmieci. Koszty te pokryją więc jak sądzę, pozostali mieszkańcy. Przyjęto tutaj niemała kwotę, bo aż 102 360 PLN.
3. Koszty administracyjne przedsięwzięcia pochłoną 120 000 PLN. Na pytanie radnych, co kryje się za tą nazwą, padła odpowiedź, że są to dwa etaty oraz tajemniczo brzmiące uświadamianie mieszkańców.
Pozwoliłem sobie tutaj na małe wyliczenia. Gdyby na „akcję uświadamiania” przeznaczyć 20 000 PLN, co jest i tak wysoką kwotą, pozostaje nam po 50 000 PLN na każdy etat rocznie. Dzieląc hipotetyczną wartość rocznego uposażenia na 12, otrzymujemy ok. 4160 PLN miesięcznie. Czy to oznacza, że będziemy mieli dwóch kolejnych kierowników/dyrektorów w urzędzie? Czy do administracji nie można było przesunąć innych, mniej obciążonych pracowników magistratu, oszczędzając tym samym pieniądze podatników?
Finalnie ustalono stawkę 9 i 14 złotych. Na jakiej podstawie? Nie wiadomo! Przypomnę tylko że w oddalonej, o ok 5 km gminie Ludwin, mieszkańcy zapłacą 4 i 10 złotych. Czy to Cud? W Łęcznej jak zwykle się nie da 😉
Jak w tej sprawie głosowali radni, dowiecie się TUTAJ.
„Gdy mieszkałem tutaj”
Nie wiem ile będą kosztować…