Wydawać by się mogło, że to miejscowym włodarzom powinno zależeć na poprawie infrastruktury okalającej miasta przez nich zarządzane. Jak pewnie pamiętacie Kosiarski zdążył udowodnić, że potrafi się pochwalić cudzymi zasługami (LINK). O bezpieczeństwo i drogę łączącą Łęczną z Lublinem pyta… poseł z Kutna Tomasz Rzymkowski (Kukiz’15)! Pismo z pytaniami zostało złożone na ręce ministra infrastruktury i budownictwa.
Poniżej treść interpelacji posła dotycząca krajówki:
„Szanowny Panie Ministrze,
droga krajowa nr 82 na odcinku pomiędzy Lublinem a Łęczną to jedna z najbardziej zakorkowanych dróg na Lubelszczyźnie. Tę jej część charakteryzuje duży ruch samochodowy wynikający z dojazdów do pracy i do szkoły w Lublinie znacznej części mieszkańców Łęcznej i jej okolic. W sezonie wakacyjno-urlopowym, gdy zamknięte szkoły i uczelnie powinny przyczynić się do zmniejszenia natężenia ruchu, jego cele edukacyjne zastępuje z nawiązką rekreacja. To główna droga dojazdowa na Pojezierze Łęczyńsko-Włodawskie, którego lasy i jeziora są latem celem podróży mieszkańców Lublina. Długie kolumny samochodów są bardzo częstym widokiem na tej trasie, a korki – zmorą kierowców, zwłaszcza w okresie wiosennym i letnim, gdy wielu mieszkańców Lublina i okolic przemieszcza się na pojezierze. Sprzyja temu ograniczenie prędkości do 50 km/h (teren zabudowany) na połowie wspomnianego odcinka oraz gęsta zabudowa między Lublinem a Łuszczowem, która uniemożliwia gruntowną modernizację drogi, tj. jej poszerzenie wraz z budową dróg serwisowych. Występują na niej tzw. „wąskie gardła”, jak: Łuszczów, Turka (w tym osiedle Borek), Wólka Lubelska, Hajdów i wlot ulicy Turystycznej w ulicę Mełgiewską.
Według opublikowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad raportu o średniodobowym ruchu pojazdów silnikowych w 2015 r. tę drogę na odcinku od wyjazdu z Lublina (ul. Turystyczna) do miejscowości Łuszczów średniorocznie na dobę pokonywało 16 941 pojazdów (w okresie letnim ta liczba jest zdecydowanie wyższa), czyli blisko o 1 500 pojazdów więcej niż na odcinku drogi krajowej nr 19 między Lublinem a Kraśnikiem, który w najbliższych latach ma być dostosowany do standardów drogi ekspresowej (S19).
W związku z powyższym proszę o odpowiedź na poniższe pytania:
1. Jakie plany posiadają Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w celu usprawnienia ruchu na drodze krajowej nr 19 między Lublinem a Łęczną?
2. Czy MIiB oraz GDDKiA rozważają budowę drogi między Lublinem a Łęczną po nowym śladzie z wykorzystaniem węzła „Mełgiewska” na obwodnicy Lublina, a dalej biegnącą za pasem startowym lotniska w Świdniku (od strony lasu), a następnie przez tereny mniej zabudowane niż tereny przy obecnej DK82 w kierunku Łęcznej?
3. Około 2005 r. postała koncepcja budowy „Szlaku Staropolskiego” tj. drogi S46 od Włodawy (granica z Białorusią), przez Łęczną, Lublin, Kielce, Częstochowę, Opole do Kudowy (przejście graniczne z Republiką Czech). Jakie są obecne plany Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa względem tego projektu?”
Link do interpelacji (LINK) – w tym miejscu pojawi się także udzielona przez ministra odpowiedź.
Bo Kosiarski ma mentalność typowego, prostego człowieka że wsi. Niewiele mu potrzeba do szczęścia, więc i innym nie trzeba.
Nasi zarządcy stwierdzą, że to przecież droga wojewódzka jest więc nic tu nie mogą bo to ani pod powiat, ani tym bardziej pod gminę nie podlega. Poza tym taki burmistrz Łęcznej to tylko od święta do Lublina pojedzie. No, oczywiście czasem ma też jakąś sprawę służbową tam do załatwienia, to pojedzie w godzinach swojej pracy, czyli pomiędzy siódmą rano, a piętnastą w południe, gdzie mając na uwadze to, że o piętnastej kończy pracę i musi się wypisać, wyruszy tak o dziesiątej aby wrócić najpóźniej o trzynastej kiedy to korków przecież nie ma. Więc i problem jest niezauważalny…
Fajnie, że w ogóle takie zapytanie wpłynęło. Mam nadzieję, że odpowiedź, o ile się pojawi, umieścisz na swym blogu, autorze.
Prawidłowy link do interpelacji: http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=35861C35&view=1
Dzięki! 🙂