Czy rekrutacje w UM są ustawiane?

Pierwszy raz od kilku miesięcy postanowiłem włączyć oficjalną stronę urzędu miasta w Łęcznej. Pośród masy nikomu niepotrzebnych informacji, natrafiłem na ogłoszenie o rekrutacji na „urzędnicze stanowisko ds. inwestycji”.

link : http://leczna.pl/pl/aktualnosci/art1918.html

czytamy w nim o umiejętnościach niezbędnych do objęcia stanowiska oraz o tych umiejętnościach schodzących na drugi bądź trzeci plan:

okazuje się że wymagania niezbędne to miedzy innymi:
– wykształcenie wyższe- inżynier budownictwa lub ochrony środowiska,
– minimum trzyletnie doświadczenie w pracy na stanowisku do spraw inwestycji
– znajomość zasad elektronicznego obiegu dokumentów,
– bardzo dobra znajomość obsługi komputera,
– wysoka kultura osobista.

pozostałe, pożądane (mniej ważne) wymagania to np.:

– uprawnienia budowlane,
– znajomość języka angielskiego lub niemieckiego.

Jak sądzicie, czy to ogłoszenie nie zostało czasem napisane „pod konkretną osobę” (np. obecnego pracownika UM) ? Jak to możliwe, że np. wyznaczając jako cel konieczny ” bardzo dobra znajomość obsługi komputera” wrzucamy jako jedynie pożądaną cechę, umiejętność pt. „znajomość języka angielskiego lub niemieckiego”. Zastanawiam się także w jaki sposób zostanie zweryfikowana wysoka kultura osobista? tzn. jakie są kryteria ?

Czytając takie wypociny zastanawiam się szczerze czy osoba pisząca takie ogłoszenia jest wynagradzana przez PFRON? Parafrazując popularne hasło „Przejrzysta gmina na 100%”. Czekam oczywiście na rozstrzygnięcie. Ciekaw jestem Waszych spostrzeżeń w tym temacie, a może zauważyliście podobne „konkursy”. ?

Udostępnij ten wpis!