Fotoradar ITD na trasie Lublin -> Łęczna DK82

Czytelnik wąsatego bloga informuje że w miejscowości Długie (DK 82 trasa Lublin -> Łęczna) napotkał czarnego Forda Mondeo, należącego do Inspekcji transportu Drogowego. Kierowcom podróżującym tą drogą polecamy zdjęcie nogi z gazu. Fotka wykonana przez auto uwiecznione na fotce może słono kosztować 🙂

PS. Czy tylko ja sądziłem, że ITD zostało „wygaszone” i nie prowadzi już polowań na kierowców? Coś się zmieniło?

Udostępnij ten wpis!
Both comments and pings are currently closed.

8 komentarzy do artykułu "Fotoradar ITD na trasie Lublin -> Łęczna DK82"

  1. Witek pisze:

    Dzisiaj przyszła mi pocztówka z tego miejsca sugerująca, że jechałem tam z zawrotną prędkością 61km/h…

    Stoją tam w końcu legalnie czy nie?

  2. Ferdynand K pisze:

    A wiecie gdzie to jest?
    W Długim przy zjeździe – dojeździe do obwodnicy tuż przed Turką.
    Widziałem tych gości parę razy. często się tam ustawiają.
    A przy wyjeździe z Wólki na wysokości sklepu ze schodami jest tabliczka – znak że na odcinku ??? jest możliwy foto radar.
    Coś jeszcze?
    Popatrzcie jak będziecie tamtędy przejeżdżać.
    Chyba, że zamiast własnym autem, autobusami do Lublina jeździcie?
    Pozdrawiam – mnie tam nie złapią. 😉

    • Ferdynand K pisze:

      Ps.
      Nie ma już w tym miejscu tabliczki informującej o pomiarze radarowym.

      • Cruiser pisze:

        Nie ma tam żadnej tabliczki Ferdynandzie. Jeżdżę tą drogą codziennie i nigdy jej tam nie było. Ale też takiej tabliczki nie ma w Zofiówce, gdzie samochód ITD czasem parkuje na poboczu na odcinku 70.

        Można?

        Trzeba będzie zapytać w GDDKiA o znaki ustawione w Wólce.

  3. eliia pisze:

    Najgorsze jest to, ze ustawiają się u podnóża wzniesienia i nie widać ich do momentu w którym nie zacznie się zjeżdżać. Koledzy i koleżanki kierowcy w tamtym miejscu wolniej, bo jest łapanka.

  4. Cruiser pisze:

    A jak się do takiego działania ma prawo?
    Urządzenie zamontowane w tych samochodach to fotoradar. Przepisy mówią o fotoradarach stacjonarnych i odcinkowych pomiarach prędkości. Czyli analiza zagrożenia, instalacja itd. itd. a przede wszystkim OZNACZONE znakami drogowymi miejsca.

    Może ktoś wskaże przepis na podstawie którego można używać fotoradaru w miejscach nieoznaczonych, bez żadnej informacji o tym, że odbywa się kontrola fotoradarowa.

    Art. 129a. Prawa o ruchu drogowym:
    1. Kontrola ruchu drogowego w odniesieniu do kierującego
    pojazdem:
    (…)
    3) który naruszył przepisy ruchu drogowego, w przypadku zarejestrowania tego naruszenia przy użyciu:
    a) przyrządów kontrolno-pomiarowych,
    b) przenośnych albo zainstalowanych w pojeździe albo na statku powietrznym urządzeń rejestrujących,
    (…)
    – należy również do Inspekcji Transportu Drogowego.

    Art. 129g.Prawa o ruchu drogowym ust. 1. brzmi – Ujawnianie za pomocą stacjonarnych urządzeń rejestrujących zainstalowanych w pasie drogowym dróg publicznych następujących naruszeń przepisów ruchu drogowego:
    a) przekraczania dopuszczalnej prędkości,
    b) niestosowania się do sygnałów świetlnych
    – należy do Inspekcji Transportu Drogowego.

    Idąc dalej są wydane stosowne rozporządzenia w miarę szczegółowo odnoszące się do warunków w jakich dokonuje się takich kontroli i nigdzie nie znalazłem odniesienia do używania przez ITD fotoradaru zainstalowanego w samochodzie, a przecież w odniesieniu do Staży Miejskich i Gminnych mogły one używać przenośnych i zainstalowanych w samochodach fotoradarów tylko i wyłącznie na odcinkach dróg oznaczonych znakami D-51 z tabliczką „Na odcinku …. km (m)”.

    Czyli co? Bezprawie w imię prawa? Z jednej strony nakazuje się oznaczenie miejsc kontroli fotoradarowych a z drugiej pozwala na partyzantkę? To jak to w końcu jest.

WordPress | Download Free WordPress Themes | Thanks to Themes Gallery, Premium Free WordPress Themes and Free Premium WordPress Themes